fannys.blogg.se

tionde januari

Publicerad 2013-01-10 20:31:00 i fannys

Min kära kusin Ronja lade ut denna videon på sin blogg och tvingade mig dessutom att se den. Både hon och jag var stora Spice Girls-fans där på 90-talet. Jag hade skivorna, jag hade Spice World på VHS, jag hade Ginger Spice som barbiedocka och självklart en magtröja med Spice Girls-tryck. Att jag tyckte om dem så mycket förtränger jag ibland, men många gånger påminns jag också av hur mycket de betydde för mig. Varje gång jag ser ett svart linne med smala spegettiband tänker jag på Posh. Ser jag en rosa godisklubba tänker jag på Baby. Ser jag en tjej iförd grön sport-bh tänker jag på Sporty. Ser jag leopardmönstrade kläder tänker jag på Scary och ser jag Union Jack tänker jag så klart på Ginger.
 
 
När de uppträdde på OS-avslutningen i London i somras så började mitt pop-hjärta bulta igen, något så infernaliskt mycket. Tjejerna som format en del av min uppväxt, tjejerna jag sett upp till och tjejerna som lärt mig vad Girl Power är. Om ni inte vet vad ni ska göra ikväll så rekomenderar jag er verkligen att titta på denna dokumentär, för jag tror inte att jag är den enda som blir tårögd när jag ser detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela