fannys.blogg.se

fjärde mars

Publicerad 2013-03-04 22:03:00 i musik

Idag har jag lyssnat på min The Killers-spellista hela dagen. Har haft ett sorts tryck över bröstet under arbetsdagen och varit nära till tårar flera gånger. Detta på grund av den fantastiska musik som jag lyssnar på. Trycket över bröstet var ångestlikt och jag kände saknad, av ett band, en konsert. Skrattade åt mig själv och tyckte att jag var löjlig, och bet ihop. Hur skulle det se ut om jag börjar gråta för att jag delar ut post?

I vilket fall tänker jag ofta på det där med musik. Hur olika förhållanden människor har till den och hur stor del den har i var och ens liv. Själv är jag sådan att om jag hör en bra låt kan jag avbryta ett samtal bara för att få tyst från omgivningen så jag får lyssna på låten och att sedan berätta om min relation till den.
 
Jag blir extra påmind om musikens betydelse i mitt liv vid konserter. Hur jag kan försvinna in i en bubbla och försöka ge tillbaka samma kärlek till de som står på scenen som så länge gett mig så mycket. Hur jag kan börja hoppa, vrålsjunga, blunda och vara helt tyst, utan att tänka på att jag faktiskt gör det. Hur musiken kan styra hur min kropp reagerar. Att jag är helt tagen dagar efteråt och att min kropp säger "detta är vad du ska göra, detta mår du så bra av", att gå på konserter, att viga livet till musiken. Det låter nästan som att jag talar om någon gud, men i och med att jag inte är religös tror jag det kan vara mitt sätt att finna den "högre makten". I musiken.
 
För det är ju helt fantastiskt hur kroppen kan styra hur man reagerar till detta. Att jag idag känt en klump i halsen utan att egentligen veta varför, tills jag förstod att mina undermedvetna känslor förklarar för mig att musik, det är fan det bästa du vet.

Kommentarer

Postat av: Hanna N

Publicerad 2013-03-07 17:46:41

men du är ju så söt!

Svar: kära
fannys.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela