fannys.blogg.se

elfte januari

Publicerad 2013-01-11 17:47:00 i tre goda ting

Alla goda ting äro tre. Kommer försöka göra något inlägg om tre saker jag tycker om just nu i framtiden. Vi börjar med mina tre gröna favoriter just nu.
Detta teet köpte jag i Lund när jag var och hälsade på min vän Hanna i december. Det är dock ett svart te, men har ett fint, grönt emballage som passar med det underbara namnet. Valde mellan detta - Mammas mirakel, och Mormors underbara. Vad som avgjorde vilket det blev var doften. Två hekto fick jag med mig hem till Göteborg och jag dricker det mest hela tiden.
Filmen Amelie från Montmartre. Som jag tidigare sagt är detta en av mina absoluta favoritfilmer. Den har det där franska, romantiska över sig och är inte så amerikaniserad som jag tycker många filmer är. Sedan är jag så förälskad i det franska språket att det förhöjer filmen ännu mer. En genialisk film.
Mina gröna Martens. Köpte dem förra sensommaren och har sedan dess praktiskt taget bott i dem. Just färgen är jag himla förtjust i, skogsgrön fast som ändå har något metalliskt i sig. Mina bästa skor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela